پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا

پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا (بخش سوم-فصل 1)

داستان واشنگتن و خرمالو دربند

در این پادکست پای صحبت آقای فریدون کورنگی می نشینیم، ایشان بیش از سی سال سابقه مدیریت در چندین شرکت و کمپانی بزرگ آمریکایی را به عهده داشتند اما چند سالی است که ایران برگشتند و در حال انتقال تجربیات ارزشمند خود در حوزه کارآفرینی و پشتیبانی کسب و کار جوانان ایران هستند. ایشان لقب “شکمو” را با خوشحالی قبول دارند و داستان مهاجرت در پانزده سالگی به وست ویرجینیا به همراهی مادربزرگ مهربان اصفهانی، تاسیس یک رستوران ایرانی محبوب در آمریکا در دوران دانشجوی، و درختهای توت و خرمالو در خانه دربند و بسیاری از موضوعات جالب دیگر را با کلام گرم و صمیمانه برای ما تعریف می کنند.


داستان فلوریدا و آش نذری

در این پادکست با خانم آزاده شریعت آشنا می شویم. داستان آشنایی من با ایشان به وقتی بر می گردد که دو ایرانی در آمریکا از طریق علاقه مشترکشان به غذا با هم آشنا شدند. فکر می کنم اگر این داستان را بشنوید برایتان خالی از لطف نباشد. خانم شریعت در مورد زندگی در غربت و خاطرات بچگیشان و روزگار خوش غذای نذری با ما صحبت می کنند.


گالری گردی و کوه نوردی

تهران شهر بزرگ و مدرنی‌ است. این شهر امکانات زیادی برای گردش و چیزهای دیدنی‌ زیادی را در خودش جا داده است؛ چه پارک، چه امارت، چه موزه و کلی از این جور چیزها! من شخصا دو کار تفریحی را خیلی دوست دارم: گالری گردی و کوه نوردی. 
گالری گردی عصرهای جمعه و دیدن کارهای هنری هیجان انگیز و جالب است، و در ضمن در روزهای افتتاحیه هم بساط چای و شیرینی‌ به راه است. کوه نوردی هم که دیگه هیچی‌، از آن کارهاست که وقتی‌ گرفتارش می شوی و دوستش داری، مثل یک تب‌ عشق، پر از احساس و نشاط می شوید. بالای کوه هم حسابی برنامه چای و خوردنی به راه است. راجع به هردو این دو موضوع توی این برنامه با شما گپی میزنم. یک گوش دارید یک گوش دیگه هم قرض کنید و این برنامه رو با دل خوش گوش کنید.


داستان قهوه اینترنتی و قلیه ماهی

در این پادکست باصفا هراتیان, کارآفرین بسیار خلاق و خوش فکر و فعال در حوزه های مختلف, آشنا می شویم. صفا هراتیان موسس نوآور icoffee و یک قهوه دوست و قهوه شناس واقعی است. صفا همچنین نقش بسیار موثری در اجرای تدکس کیش بازی می کنند. در این برنامه پر از کافیین پای صحبت صفا می نشینیم و می شنویم که در مورد تاریخچه اولین قهوه خانه های ایران و کافی شاپ و باریستاهای امروزی و مسابقه های جهانی باریستاها و حتی فال قهوه چه داستانهایی برای گفتن دارند.

حالا وقتش است که یک فنجان قهوه درست کنید و به این پادکست خوش عطر گوش کنید البته بدانید که قهوه شما ممکنه با طبع مشکل پسند صفا هراتیان جور در نیاید. البته می توانید اطلاعات بیشتر در مورد کارهای آقای هراتیان را در www.instagram.com/icoffee_ir مراجعه کنید. 

این پادکست صفا داره! گوش کنیم با هم!


دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل اول: دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل دوم:
بخش اول بخش اول
بخش دوم بخش دوم
بخش سوم بخش سوم
بخش چهارم بخش چهارم

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *