پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا

پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا (بخش چهارم-فصل 1)

داستان نوستالژی و آش رشته

در این پادکست تجربه غذای ایرانی را از زبان نرگس معاصر, دوست عزیزم می شنویم که وقتی خیلی کوچک بوده از ایران رفته و حالا بعد از سالها به دنبال گذشته و تاریخش به وطن برگشته است. نرگس که توی صداش و لهجه شیرینش هم ایرانی بودنش پیداست و هم سالهای زندگیش دور از ایران درمورد سفره های پروپیمان ایرانی و غذاهای خوشمزه ای می گوید که شاید سالهای دور از ایران فرصت چشیدنشان را نداشته است. شاید که یادمان بیاید که چه نعمتهای خوبی را در خانه و سر سفره داریم! برای شنیدن داستان دلنشین نرگس به این پادکست گوش بدهید.

در ضمن، نرگس رو میتونید در این صفحه اینستاگرام پیدا کنید: @eyenarcissus


داستان مدیر پنج ساله و آش جو

در این پادکست یک مهمان ویژه داریم؛ یک پسر بامزه پنج ساله. وقتی که پادکست را بشنوید متوجه می شوید که ایلیا کوچولوهست ولی‌ خیلی‌ تیز و باهوش است و حرفهای جالب و زیادی در مورد غذای مورد علاقه اش و خیلی موضوعات دیگر دارد. مثلا ایلیا در مورد شغل مورد علاقه اش کلی حرف شنیدنی برای گفتن دارد و از حالا در مورد همسر آینده اش هم تصمیمات جدی گرفته است!

داستانهای ایلیا مثله خودش بانمک و خاص هستند. بریم به این پادکست گوش کنیم!


پروپاگاند با هل و ته دیگ

چهار سال پیش، طرفهای عید قشنگ نوروز، من بلاگ‌ام را که راجع به غذا و فرهنگ ایران است را شروع کردم. 
این هم آدرس بلاگ من : www.fiqandquince.com
حالا چطور شد که تصمیم گرفتم در امریکا راجع به غذای ایران بنویسم؟ خوب، این کار چندین دلیل خدا پسندانه داره -همنوجور که استاد نجف دریابندری درکتاب ارجمند از سیر تا پیاز اظهار کردند: “آشپزی هنریست که درجه پیشرفت فرهنگی‌ یک جامعه رو نشون میده”
و همنوجور که من دوست دارم بگم: “غذا پنجری هست به روح یک فرهنگ! غذا بیان خوردنی یک فرهنگ هست!” 

حالا به این پادکست گوش کنید تا همه داستان پروپاگاند با هل و ته دیگ را برای شما تعریف کنم. 


داستان ازدواج استارت آپی و خورش کرفس

در این پادکست با علی نادعلی زاده آشنا می شویم. علی یک کارآفرین جوان و مدیر استودیوی نرم افزاری «تاد» است. اگر اسم سیبچه یا بازی فروت کرفت (@fruitcraft) را شنیده باشید، با کارهای این استودیو آشنا هستید. (www.todco.ir) 

علی یکی از مصرف کنندگان جدی چای در خاورمیانه محسوب می‌شود و به املت خوردن در دربند علاقه‌ی ویژه‌ای دارد! 

آقای نادعلی زاده همین چند وقت پیش یکی از انقلابی ترین پروژه های استارت آپی زندگیشان را آغاز کردند. برای اینکه از این پروژه با خبر بشوید و داستانهای جالب یک کارآفرین را بشنوید , به این پادکست خوش مشرب گوش کنید. 


خلیج فارس، گلابتون و کلوچه

در ماه بهمن سال 1394 شانس این را داشتم که به استان هرمزگان و فستیوال موزیک در تیرور که شهری است در نزدیکی میناب سفر کنم. این شهر در 75 کیلومتری بندر عباس قرار دارد. بندر عباس استانی آفتابی است و مردمش هم روحیه آفتابی دارند: خونگرم و مهمان نواز.

در این پادکست از شلوارهای گلابتون دوزی محلی و جزیره خارق العاده هرمز و غذاها و شیرینی‌های بی‌ نظیر جنوبی برای شما میگویم و قول میدم که اگه گوش بدید کلی‌ کیف می‌کنید.


دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل اول: دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل دوم:
بخش اول بخش اول
بخش دوم بخش دوم
بخش سوم بخش سوم
بخش چهارم بخش چهارم

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *