پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا

پادکست انجیر و به در مورد فرهنگ غذا و آداب و رسوم مربوط به غذا (بخش دوم – فصل 2)

داستان مدیر چاپر سوار

در این اپیسود با مصطفی لامعی، مدیر جسور دیجیتال مارکتینگ سولیکو (که برند کاله یکی از زیر مجموعه های ان هست) گپ میزنیم. 

مصطفی همیشه به دنبال ماجرا و هیجان است و به حل مسئله های مختلف به شکلهای مبتکر علاقه دارد. چون مرتب در کار پروژه های متفاوتی رو پیش میبرد، تیم او در شرکت بهش لقب Chief Tarashkar Officer داده اند!

مصطفی مخالف سر سخت زندگی در “کامفورت زون” و روزمرگی است و فلسفه اش این هست که بدون تامل و ترس باید همیشه کنجکاو باشیم و بدنبال تمام هدفهامون بریم و شعارش، مثل ریچارد برانسون این هست: “Screw it! Let’s do it!”

مصطفی در ضمن مرید موتور سیکلت و اسب سواری و کباب برگ و کنت منت کریستو و یاد گرفتن زبانهای جدید و اموزش دانش و قابلیتهای جدید است.
برای اشنایی بیشتر با مصطفی لامعی میتونید به صفحه اینستاگرام و توویتر شون سر بزنید: @Lameei و همینطور خوندن بلاگ شون رو از دست ندهید: www.lameei.com


داستان مدیر شیرینی پز و شفاجو

در این اپیسود، با سوگل ثابت فر، بنیان گزار پر شوق و انرژی وبسایت شفاجو، که همیشه لبخند میزنه و عاشق کد زدن و شکلات و شیرینی و شیرینی پزی هست صحبت میکنم.

سوگل اعلام کرده است که به نتیجه رسیدن شفاجو یکی از هدفهای مهم زندگی اش هست. شفاجو (www.shafajoo.com) یک پلتفرم سلامتی پزشکی است، که کاربر خیلی آسان پزشکش را پیدا میکند و میتواند نوبتش را از پزشک به صورت آنلاین هم بگیرد؛ در واقع شفاجو بستری برای ارایه ی تمام سرویسهای سلامتی است.

. در شفاجو، سوگل به جز مدیریت و برنامه ریزی برای موفقیت بیزینسش و برنامه نویسی، کلی تجربه باحال در مورد خیلی مسایل دیگه مثل فروش، مارکتینگ و بازاریابی، مسایل مالی و بیزینسی پیدا کرده است.

برای اشنایی بیشتر با سوگل و شفاجو به صفحه اینستاگرام @shafajoo و وبسایت www.shafajoo.com سر بزنید.


از چین و ماچین تا شیراز

در این اپیسود با فرخ شهابی نژاد، یک شیرازی بسیار فروتن ولی بسیار قابل و قابل تحسین و همه فن حریف صحبت میکنیم.

فرخ در 17 سالگی اولین کسب و کار آنلاین خود را شروع کرد و به سرعت به این دنیا علاقه مند شد. او عاشق دنیای وب و پتانسیل های آن است و در طی سالها در زمینه های متنوعی از توسعه دهندگی تا طراحی محصول تجربه کسب کرده است. او تا کنون بر روی استارتاپ های زیادی در سراسر دنیا کار کرده و همکاری داشته است. او از بنیانگذاران شرکت های HostInstall، میکروبلاگ فارسی بیپ فا و ایونت باکسwww.EventBox.ir نیز می باشد.او در حال حاضر بر روی استارتاپ استودیوی ایده ران کار می کند و از برگزارکنندگان TEDxTehran نیز است. فرخ در سال 2016 برنده جایزه جهانی Next Generation Leadership Grant از سازمان Ufi شد و به عنوان اولین ایرانی در کنگره جهانی یوفی شانگهای سخنرانی کرد.

در این اپیسود خوب از غذای اردک در چین، و مزه مزه کردن فالوده شیرازی در تخت جمشید؛ از شانگهای (که لقب “شهر آینده” رو داره) تا شیراز (که لقب شهر رویایی و تاریخی داره) و کلی چیزهای دیگه حرف میزنیم.

برای اشنایی بیشتر با فرخ میتونید به صفحه اینستاگرام شون سر بزنید: @exavir


ارزش آفرین شیرین و شیرینی پز

غنچه طاووسی یه دختر پر انرژی که از 12 سالگی سر کار میرفته و همیشه هیجان زدس و شغل مورد علاقش هم شیرنی پزیه ولی فعلا داره توی استارت اپ ها میچرخه و کار مدیریت محصول میکنه.

غنچه عاشق سفر و Harry Potter و رنگ است. 
در این اپیسود با این مهمون دوست داشتنی ام که برای همه دوستهاش کیک تولد درست میکنه از آش بز پاش با دایی جان ناپلیون تا استارت آپ “مامان پز” تا شرکت شیپور و فعالیتهای کار افرینی اش گپ زدیم. حتما توصیه میکنم که گوش کنید!

برای اشنایی بیشتر با غنچه طاووسی میتونید به صفحه اینستاگرامش سر بزنید: @glenatavoosi


روایت روز جهانی پیازداغ

فاطمه ستوده، مهمون خاص این اپیسود، هم دست بر آتش و هم دست به قلم دارند. عاشق کتابشون هستم ( “می خواستم نویسنده شوم آشپز شدم – یازده روایت آبگوشتی”) و ازشون خواستم که خودشون با همون استایل دلچسب خودشون، خود را معرفی کنند.
————————————————-
روتیتر: از خواندن و نوشتن
تیتر: که تو سلطان جهانی
سلام. من فاطمه ستوده‌ام و سی‌وچهار سالم است. از گفتنِ دقیق سن‌ام نمی‌ترسم، چون احساس پیری نمی‌کنم. 
آدم وقتی با واژه‌ها و رنگ‌ها سروکار داشته باشد، حس خوبی دارد. من هم از آن‌دسته آدم‌هایی‌ام که وقتی می‌نویسم، حس جوانی می‌کنم. آن‌قدر نوشتن را دوست دارم که با ننوشتن افسرده و پیر می‌شوم. 
پسر کوچکی دارم و همسری مهربان و یک کتابخانه‌ی بزرگ. پسرکم، هنوز یک‌سالش نشده، اما یک کتابخانه‌ی خوب و کوچک با یک‌عالمه کتاب‌های کوچک و رنگی‌رنگی دارد. 
می‌نویسم، ویرایش می‌کنم، گه‌گاهی هم ترجمه‌ی کتاب کودک. آشپزی را دوست دارم، چون شبیه‌ترین کار به نوشتن است. وقتی می‌شود با یک‌مُشت نخود و لوبیای سفت و به‌خودیِ خود بی‌مزه، خوشمزه‌ترین آش رشته‌ی دنیا را هوا کرد، چرا نشود از چندتا واژه‌ی بی‌معنای بی‌ربط، یک نوشته‌ی خواندنی و دل‌نشین ساخت؟ من نوشتن را دوست دارم، پختن را دوست دارم، مادری را دوست دارم. در هرسه‌اش با دلت سروکار داری. وقتی پای «دل» در میان باشد، تو سلطان جهانی.

————————————————-

حتما کتاب فاطمه ستوده رو بخرید و بخونید. صد در صد بهتون توصیه میکنم!
“می خواستم نویسنده شوم آشپز شدم – یازده روایت آبگوشتی” , انتشارات هیلا

برای اشنایی بیشتر با فاطمه ستوده میتونید به وبلاگهای ایشان سر بزنید: 
www.writerchef.wordpress.com
www.Masiha95.ir


دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل اول: دیگر قسمت های پادکست انجیر و به – فصل دوم:
بخش اول بخش اول
بخش دوم بخش دوم
بخش سوم بخش سوم
بخش چهارم بخش چهارم

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *